Centrum Zuid 1527d, BE-3530 Houthalen
Centrum Zuid 1527d, BE-3530 Houthalen

Aldi wil klanten aansporen papieren folder te ruilen voor de digitale versie

Aldi wil klanten aansporen papieren folder te ruilen voor de digitale versie

Nu de papierprijs de pan uit vliegt en een groen milieu belangrijker is dan ooit, neigen nóg meer supermarkten en andere retailers naar het online folder-verhaal.

Aldi wil bijvoorbeeld op inventieve wijze meer mensen naar hun online folder lokken; ze plaatsten een QR-code op hun melkbussen die linkt naar hun digitale folder.

De papieren folders bij Aldi; zo’n 4,4 miljoen per week, kosten handenvol geld. Papier is de voorbije 2 jaar dan ook dubbel zo duur geworden. Het is dus een logische keuze om meer digitaal te gaan.

Aldi was niet de eerste met de QR-code. Lidl plaatste dit jaren geleden ook op hun melkbussen. Zij leidde hun klanten zo naar de Lidl-app.

Bron: De Tijd

Van papier naar digitaal; meten is weten!

Steeds meer retailers zetten meer in op de digitale versie van hun folder. Slimme keuze.
Want naast de kostenbesparing en het milieuvriendelijke aspect bekom je ook zeer waardevolle data.
Zoals antwoorden op: ‘Hoeveel mensen hebben de folder gelezen?’, ‘Welke artikelen vonden ze interessant?’, ‘Waar wilde ze meer info over weten?’ en meer…
Ook kan je de online folder makkelijk op je eigen site integreren.

Jouw folder online plaatsen & een boost geven?

Maak kennis met alle mogelijkheden die de online folder-tool folders.eu & het online folder-en promotieplatform PromoButler voor jouw (online) folder in petto hebben.

Serge vertelt je er graag alles over!
Contacteer Serge vrijblijvend op serge@netmedia-europe.be of op sales@netmedia-europe.be.

Related Posts
en_GBEnglish